NIB

fredag 9. mai 2014

OMrom- om spiselig "interiør"- urter

 
Jeg er så heldig at to av mine venninner holder på med interiør,blomster og hage. Line på Kvist, som jeg fortalte om i tidligere innlegg og Silje på Drømmehagen i Byremo. Da sistnevnte hadde sesongåpning sist lørdag, var jeg nødt til å ta turen. FOR et hagesenter! Alt frister, men jeg bestemte meg for at i sommer skal jeg prøve å få til å ha litt forskjellige urter stående utenfor kjøkkendøra vår. Da pynter disse opp en ellers uferdig terrasse, og jeg kan samtidig bruke urtene enkelt i matlaging. Disse er like dekorative som blomster synes jeg, og elsker det røffe uttrykket de gir. Jeg satte de som passet i en røff og tøff tralle:
 

Urtene jeg har er ; basilikum, rosmarin,timian og den underste er Mads sin ertepeis fra barnehagen:)




Nå må jeg bare finne matoppskrifter som passer disse:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar