NIB

torsdag 8. mai 2014

OMmøblering- Stue, før og etter!

 
Først av alt- gøy at så mange er innom å kikker, håper dere fortsetter med det! I dag har jeg lyst til å vise dere en av grunnene til at jeg hadde lyst til å starte en blogg. Vi, meg, min mann og våre to barn, flyttet inn i nytt hus i august i fjor. Alle som har bygd nytt hus vet at dette koster MØE penger. I begynnelsen følte jeg STOR og nødvendig trang til å kjøpe mye nytt interiør, da jeg hadde kvittet meg med nesten alt, fordi jeg ikke skulle videreføre min gamle stil. Ved nyttår fant jeg ut at impulskjøpene mine måtte ta slutt, så jeg var nå nødt til å finne kreative løsninger de gangene jeg trengte noe "nytt". Dette har også resultert i en del ommøbleringer, da dette funker fett når jeg trenger litt forandring og nye impulser rundt meg! Dette trengte jeg idag, da jeg følte at stuen var så "tom". De bordbeina på kontoret oppe, som jeg laget her om dagen, har før vært hyller nede i stuen før, og da de ble borte, funket ikke stuen så bra som før. Her kommer noen FØR bilder:
 
Ett eller annet med denne overfylte sjenken, som føles rotete! Den blå store stoler, funket her, men er nå lei av at den står her..
 
Ikke noe galt med denne kroken egnetlig fra denne vinkelen, men mangler noe hvor House Doctor baggen står.
 
Ser du, hva jeg mener?

Noe med stoler på lang lang rekke+ en sofa, vet det er meg som har valgt det i første omgang, men synes nå at det ser litt "rart" ut...veggen blir jo dobbelt så lang liksom!
Selvfølgelig, ser jeg jo at at helheten funker, men da jeg ikke tør å henge noe på veggene enda, og jeg ikke har penger til en sjenk til, så må jeg bruke det jeg har og sette ting slik at det mest mulig fyller ut og opp veggene på en bra måte, men at det likevel ikke blir rotete. Etter den lille ommøbleringen jeg nå gjorde, følte jeg faktisk at jeg hadde flere ting til overs! Her er ETTER bilder:


Her var sjenken, litt tomt nå, men kjente at det var litt deilig. Det som mangler er selvfølgelig et smashing bildet på veggen, men har ikke noe, så da får dette duge. Bildet jeg har satt der, stod i en krok på vei inn i stua, og passer nå bedre her, så det ikke ble altfor tomt.
 
Sjenken med bildene oppå, gjør at den lange veggen ikke føles så lang lenger, og stolene og sofaen får et avbrekk fra hverandere!

Bildene er DIY prosjekter som jeg kan vise senere.

Stubben kom mye bedre frem nå, før stod den litt bortgjemt i kroken ved sofaen.


Nå kunne jeg sette betong"bordene" mine her, og den store stolen passer best ved siden av sofaen. Nå føles det ikke så tomt ut her lenger! Gleder meg til jeg får et smashing bildet på veggen her også!!


 
Det hjelper iallfall for en stund. Tok ned noen puter fra tv-stua og vips litt mer farger, og "luft" i interiøret, hjelper iallefall meg når jeg trenger forrandringer. Ta heller vekk pyntegjenstander i stedet for å fylle på! Et gratis tips er å bruke greiner og store kvister i  store vaser, dersom man har plass rundt seg, og trenger å fylle opp en vegg som virker tom og kjedelig!
Jeg har lyst til etterhvert, å ta denne ommøbleringen et steg videre og ikke bare vise bilder fra mitt hjem...., men dette kommer jeg tilbake til:)
 
Fin dag til dere alle:)
 


2 kommentarer: