NIB

torsdag 15. mai 2014

OMrom- gammelt bord ble "nytt"

 
Mannen krevde et bord det gikk an å spise på og ha beina på i tvstua, så mine midlertidige småbord funket visst ikke på han:) Så da fant jeg ut at jeg blei nødt til å male det gamle bordet vi hadde i vårt gamle hus. Dette er et Ikea Stockholm bord, og er egentlig tøft i seg selv, men funker bare ikke i vår nye tvstue. Jeg hadde hvit maling, litt tavlemaling og koster liggende, og tok meg derfor tid til å male det isted. Sånn så det ut FØR:
 

Rett og slett litt for mørkt i trefargen. Slik så det ut ETTER:
 

 
Jeg eier jo ikke tålmodighet når det gjelder egne diy prosjekter, så ett strøk holder i første omgang. Jeg ønsker meg egentlig  SÅÅÅ mye et nytt bord, så derfor legger jeg ikke HELE sjela mi dette bordet, da dette også er midlertidig, men dog stabilt og greit. Jeg lot det tørke iallefall litt, før jeg bare MÅTTE ta det inn å sjekke hvordan det funket inne. Det er litt for mye shabby chic stil over det at jeg kan elske det, MEN se, det funker jo:
 
 
 

Gøy med tavlemaling. Egentlig ville jeg ha den populære marmor looken på bordplata, men panduro hadde en slik rull ikke inne, og jeg gadd ikke vente:)
 
Jada, greit nok. Det er fortsatt litt for massivt og ikke helt stilen jeg leter etter, men idag var dette bordet gratis og funker til det meste. Det gjorde ikke kurvene jeg brukte før:) Ha en fin dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar